-
Rodzina 800+
Rządowy Program Rodzina 800+ to systemowe wsparcie polskich rodzin.
W ślad za komunikatem z ZUS informujemy Państwa, że od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego zostanie podniesiona z 500 do 800 zł.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wypłaca to świadczenie, sam zmieni jego wysokość. Dlatego nie trzeba składać dodatkowego wniosku.
Wypłaty świadczeń w nowej wysokości będą realizowane od stycznia 2024 r. ZUS poinformuje o nowej wysokości świadczenia do wypłaty na Platformie Usług Elektronicznych(PUE) ZUS. Więcej informacji na www.zus.pl
Informacje o programie Rodzina 800+ są dostępne na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: http://www.mpips.gov.pl
800 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów – szczegóły. Wsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci. Prawo do świadczenia wychowawczego przysługuje na tzw. okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca danego roku do 31 maja roku następnego. Obecny okres świadczeniowy trwa od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.
Jeśli złożyłeś w gminie wniosek na ten okres świadczeniowy, nie składaj go ponownie. Gminy będą kontynuowały wypłaty świadczeń przyznanych na okres do 31 maja 2024 r.
Dostępna pomoc w sprawie świadczenia:
- więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
- pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00),
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.
Przydatne informacje
Aby otrzymać świadczenie wychowawcze, trzeba złożyć wniosek do ZUS (obecny okres świadczeniowy trwa do 31 maja 2024 r.).
Wniosek można złożyć elektronicznie za pomocą:
Wniosek przez portal Emp@tia i bankowość elektroniczną mogą złożyć tylko rodzice dziecka, którzy mają numer PESEL. Jeśli rodzic złoży wniosek przez portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną, to ZUS sprawdzi, czy ma on profil na PUE ZUS. Jeśli nie ma profilu na PUE ZUS, Zakład założy mu taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze. Potwierdzenie założenia profilu otrzyma na adres e-mail, który poda we wniosku. ZUS założy profil na PUE ZUS, aby wnioskodawca miał dostęp do informacji o swoim wniosku i świadczeniu, oraz aby ZUS mógł kontaktować się z nim w sprawie świadczenia.
Od 1 stycznia 2024 r. wnioski o świadczenie wychowawcze na okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2024 r. przyjmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych. ZUS wypłaca też świadczenia przyznane w 2023 r. Natomiast gminy kontynuują wypłaty świadczeń przyznanych w 2023 r. do 31 maja 2024 r. Dlatego osoby, które już pobierają świadczenie wychowawcze nie powinny składać do ZUS wniosku na okres świadczeniowy, który już trwa.
Wnioski o świadczenie wychowawcze z Programu Rodzina 500+ na okres świadczeniowy, który będzie trwał od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r. będzie można złożyć wyłącznie elektronicznie od 1 lutego 2022 r.
Bank Spółdzielczy w Gliwicach umożliwia składanie wniosków Rodzina 800+ za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej, Klient wybiera wniosek, który chce złożyć, w tym przypadku Rodzina 800+.
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 800+ znajdziesz po zalogowaniu się do bankowości internetowej
Banku Spółdzielczego w Gliwicach.
Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do BI. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 800+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej http://www.mpips.gov.pl .
Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).
W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 800+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej http://www.mpips.gov.pl lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.
Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.
Więcej informacji o 500+ znajduje się na stronie: Świadczenie wychowawcze 500+ od 2022 roku - Świadczenia - Bieżące wyjaśnienia komórek merytorycznych - ZUS
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w placówkach Banku Spółdzielczego w Gliwicach – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
- do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Gliwicach przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami, których zapisy znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej lub klikając na link: Reklamacje