Skip to main content
  • O Banku
  • Aktualności
  • Proces postępowań wyjaśniających dla decyzji w sprawie umorzenia Subwencji Finansowej w ramach „Tarczy Finansowej 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”

Proces postępowań wyjaśniających dla decyzji w sprawie umorzenia Subwencji Finansowej w ramach „Tarczy Finansowej 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”

07-07-2021

Informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju (dalej "PFR") wdrożył proces postępowań wyjaśniających dla decyzji w sprawie umorzenia Subwencji Finansowej w ramach „Tarczy Finansowej 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.

Do procedury wyjaśniającej mogą przystąpić Beneficjenci Tarczy Finansowej 1.0., którzy:

  1. złożyli Oświadczenie o rozliczeniu subwencji, jednocześnie korygując dane zaproponowane przez PFR we wniosku predefiniowanym, które to nie zostały uwzględnione przez PFR w wydanej decyzji umorzeniowej;
  2. nie złożyli Oświadczenia o rozliczeniu subwencji, a PFR wydał decyzję umorzeniową na podstawie danych przygotowanych dla nich we wniosku predefiniowanym;
  3. zgłosili się do Banku w ciągu 10 dni roboczych od dnia udostępnienia decyzji umorzeniowej z kompletem wymaganych dokumentów celem wszczęcia procedury Postępowania Wyjaśniającego.

W przypadku złożenia Oświadczenia o rozliczeniu w treści odpowiadającej propozycji PFR - przy jednoczesnym wnioskowaniu o umorzenie w wyliczonej i wskazanej przez PFR w predefinicji wysokości - kwota umorzenia wskazana w treści Decyzji nie może być zakwestionowana w toku Postępowania Wyjaśniającego, z uwagi na jej bezsporność.

  1. Bank dokonuje selekcji otrzymanych Zgłoszeń celem ich kwalifikacji na:
    • Zgłoszenie Bankowe,
    • Zgłoszenie niekwalifikowane,
    • Zgłoszenie Kwalifikowane,
    • Zgłoszenie Informacyjne,
  2. Procedura rozpatrywania Zgłoszeń jest oparta na podstawie wytycznych z PFR, gdzie określono w każdej kategorii jakie dokumenty są wymagane i przekazywane do PFR. Zgłoszenie niekompletne nie podlega przekazaniu do PFR.
  3. Po podjęciu stosownej decyzji przez Bank lub PFR, Bank informuje Klienta o wyniku rozpatrzenia Zgłoszenia.

W niektórych przypadkach PFR może podjąć decyzję o udzieleniu odpowiedzi na zgłoszenie bezpośrednio do Beneficjenta.

Zgłoszenia reklamacyjnego można dokonać wszelkimi możliwymi sposobami komunikacji dostępnymi w Banku tak jak to przewidziane dla standardowego procesu reklamacyjnego.

Termin złożenia zgłoszenia reklamacyjnego  – nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania decyzji PFR.

Zgłoszenia reklamacyjne należy złożyć na formularzu dostępnym TUTAJ. Formularz zawiera zdefiniowane kategorie zgłoszenia, które według PFR mogą uczestniczyć w procesie wyjaśniającym wraz z informacją o wymaganych dokumentach. Wypełniony formularz należy przekazać  na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Znajdziesz nas też tutaj

Bank Spółdzielczy w Gliwicach, 44-100 Gliwice, ul. Dworcowa 41, tel: 32 231-72-65, 32 30-20-100, 32 30-20-196, NIP 631-01-01-649, REGON 000496521